Groepsreizen

Wil je met je club of een groep graag een meerdaagse culturele reis in de Euregio (Aken – Maastricht – Luik), een wandel- of fietstocht in de Hoge Venen organiseren of de kerstmarkten in Aken & Monschau bezoeken, dan ben je hier aan het juiste adres.

• In nauwe samenwerking met het Natuurpark Botrange en Haus Ternell, kan je tijdens je wandelreis op enthousiaste Nederlandstalige gidsen rekenen.
  • Tijdens je wandelreis logeer je in het Kloster Heidberg, in Eupen. Door de nieuwe architectonische indeling van het toenmalige klooster, werd het aantal kamers, ook kloostercellen genoemd, gereduceerd van 59 tot 38 modern ingerichte kamers. Trouw aan hun motto zijn ze “klein maar fijn”, met oog voor detail. Alle kamers beschikken over gratis WLAN, digitale flatscreen-TV en radio, telefoon, safe, haardroger, douche of bad.
  • 23 kamers beschikken over twinbedden (die uit elkaar geschoven kunnen worden).
  • Voor groepen biedt het klooster naast ontbijt, ook de mogelijkheid halfpension (ontbijt & diner) of volpension (ontbijt, lunchpakket & diner) aan.
  • Het Kloster Heidberg beschikt over een gratis privé parkeerplaats voor 80 voertuigen (een bus kan hier ook parkeren) en is op 3 minuten wandelafstand van het treinstation in Eupen gelegen (rechtstreekse trein vanuit Oostende, via Brugge, Gent, Brussel, Leuven, Luik tot Eupen).
Voorbeeld van een wandel arrangement:
  • Periode: 5 dagen/4 nachten
  • Verblijf in hotel ‘Kloster Heidberg, op een steenworpafstand van Eupen (Check-in vanaf 15:00 uur)
  • Wandelingen onder leiding van een gids, gedurende 3 dagen
    • De wandelingen worden begeleid door 1 gids per 20 personen
    • Naar alle waarschijnlijkheid worden de wandelingen opgedeeld. Zo kan je per dag kiezen of je een kortere of langere wandeling wilt maken.
    • De wandelingen duren +/- 4 tot 6 uur per dag
  • Eerste avond: ontvangst met uitleg over de reis, onder het genot van een welkomstdrankje
  • Elke ochtend ontbijt in hotel Kloster Heidberg
  • Iedere wandeldag een lunchpakket (1x belegd stokbrood, 1x zoete versnapering, 1x een stuk fruit en 1x een flesje water)
  • De eerste en de laatste avond: een 3-gangenmenu in buffetvorm in het Kloster Heidberg (inclusief water)
  • De overige 2 avonden: regelen wij een gezellig diner op 5-minuten wandelafstand, in één van de restaurants in Eupen
  • De laatste wandeldag brengen jullie ook een bezoek aan brouwerij Peak
  • Prijs: voor een boeking van twee personen in een dubbel of twinkamer; is de prijs €434,- per persoon. Kom je in je eentje dan betaal je €574,-

Dit is het exacte arrangement van de wandelreis die in oktober 2023, voor de Koninklijke Wandelbond Nederland georganiseerd werd. Voor 2024 kunnen er kleine prijsverschillen zijn.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met :

KLOSTER HEIDBERG
Kerstin Cornelis (nederlandstalig)