Orgel

Fabien Moulaert werd geboren in 1985 in Luik (België). Op negenjarige leeftijd begon hij het plezier van muziek te ontdekken en orgellessen te volgen bij Pierre Matot. Op 18-jarige leeftijd besloot hij van zijn grote passie zijn beroep te maken en de vakken orgel en trombone te studeren aan het Koninklijk Conservatorium in Luik.

Zijn bijzondere liefde voor oude muziek ontdekte hij al op jonge leeftijd. In 2009 rondde hij zijn orgelstudie af in de klas van Anne Froidebise met een masterdiploma en een grote prijs. Na een aanvullende graad in muziekpedagogiek en een bachelor in trombone, verhuisde hij naar de Universiteit van Keulen voor Muziek en Dans, waar hij zijn studie afrondde met een master in barok trombone bij Wim Becu.

De twee instrumenten orgel en trombone vullen elkaar zeer goed aan en dit is ook terug te vinden in Fabiaen’s muzikale werk, zijn interpretatie, zijn spel en zijn begrip voor muziek.

Een speciale focus van zijn repertoire ligt op oude muziek en historische uitvoeringspraktijk. Als organist en barok trombone zet hij een levendige concertactiviteit voort. Naast het regelmatig spelen met geadopteerde ensembles, o.a. Oltremontano (regie : Wim Becu), Cappella Mediterranea (regie : Leonardo Garcia Alarcon), Capella Cracoviensis (regie : Jan TomaszAdamus), Huelgas Ensemble (regie : Paul van Nevel).

Sinds 2017 werkt Fabien als organist in de parochie Kelmis/Hergenrath en sinds 2019 in het klooster Kloster Heidberg Eupen in Oost-België.